Saturday, May 4, 2013

Cerita yang tertangguh... Part 3

Ok, sambung blk cter...aku ingat nurse tu dok pegang perot qku sambil tgk jam sebab nk check contraction aku yg makin lame makin kuat...mase tu aku da xingat segale mak nenek petua yg aku bace tok kurangkan saket contraction tu...dlm kol 11lebeh aku lene tolak labor room...smp cni aku kene selok lagiiiiii...tp aku xnanges pon tiap kali kene selok...saket contraction pon aku xngs lagi...aku dok mintak kat nurse ngan dr panggil husb aku je...ble dye masuk and ble aku nmpak je muke dye baru aku nanges...tetibe je rse sayu, sebak sume ade...terbayang segale dose aku kat dye..erk...agak emo disitu..

Dlm labor tu hubby dok tenangkan aku tp siyes ckp mase nh aku mmg da xmampu ditenangkan...naek juling mate aku nahan saket.. Dr offer epidural kat aku tp aku xnk...Dlm kol 12lebeh dr dtg selok lg and kate aku baru bukak 5cm..,dr ckp klo 1st baby normally will take an hour tok 1cm...mate aku trus crk jam n kire...maknenye aku kene tggu smp kol 5 baru blh teran huhu....mase nh la aku give up mtk epidural kt dr sebab aku xsanggup nk tahan saket selama tu hehehe..kengkonon je kuat..bajet :p



Pas dpt epi tu baru la aku dpt betenang...dan naseb aku agak baek sebab lepas tu sorang sorang dr dtg selok aku..klo xde epi aku rase mungkin ade dr da kene tendangan maot aku kihkihkih...seingat aku lebeh 6x aku kene selok dlm labor tu...





Baru aku nk telelap tetibe mcn yg check heart beat bb tu bebunyik...dr sume dtg tgk and ckp something went wrong..again aku diselok oleh 2org dr..dan ckp still 5cm, mase tu da kol 1pm..and dr terus bg berita yg kurang menyenangkan...aku kene CZER!!! Wat???  Dr kate jantung bb da lemah and klo nk tgg 5cm mmg xblh sebab mkn mase...aku mati2 ckp xmo czer tp dr kate mesti unless aku xkesah kehilangan bb aku...gler xkesah??? Ble dr ugut aku cmtu aku terus anggok setuju...aku terus kene tolak opt room...mase nh menggigil2 badan aku...tp xtau sebab takot atau sebab sejuk...Mase tu aku ade rase lega sket sebab org kate czer xsaket heheh...

Xsaket??? Hah tipuuuuuu!!! Sape kate czer xsaket mmg tipu..sebab aku da rase..nek moyang saket eh...aku xtau la klo deliver normal cmner tp mgkin gak bahagian masing2 kan...konpiden je dr tu ckp ngan aku xsaket...nk tekelua bijik mate...blh rase dr belah perot tu satu satu lapisan kene potong...makin dlm makin saket..tp saket sebenar mase dr picit dan tekan perot aku tok kuakan baby..sumpah mase nh klo bukan sebab separuh badan da terlalok dek epi, memang kaki aku akan meluruskan dirinye hahah...gler ko, saket yg tiada taranya dimuka bumi ni...tp berbaloi kesakitan slm 4jam dlm LR tu lepas tgk muke sitecik kat bawah ni...layanzzzz..,,






Nh fresh from oven...




3days old..





1week++

No comments:

Post a Comment