Friday, May 3, 2013

Cerita yang tertangguh... Part 2

Ok..sambung cter yg tertangguh heheh..ok selang few days after sesi photoshoot tu aku pon meneruskan hidup spt biase..xde ape yg pelek yg memelekkkan atau harus dipelekkan...hape aku meghepek nh?? Ok mil aku agak pelek sebab starring dlm perot nh still xmo kua even da dekat due date...sehinggalah pada suatu mlm yg ala2 hening, aku dlm bilik sensorang standby nk tdo..mase tu kol 12am tepat...en hubby plak snsorang kat bawah, ngajok ngan aku sebab xpat folow adk brdk dye p men futsal...ngah get ready tarek simot nk tdo tu tetibe rase paneh kat situuuu...heheh..aku ingat mungkin keputihan kot....aku pon wat bodo je tp tibe2 rase lagi...aku start rase pelek...ngape mcm byk sgt keputihan nh...ngan konpiden terus bgn p toilet nk tuko panties...skali pop!! Bunyik cm ade bnd pecah..aku masuk toilet nk cek skali slua da basah lencun ok...and nampak ade sikit kaler darah...aku terus blank jap...pastu blur nk pggl mil ke nk pggl hubby...mase tu aku tau the time has come...tp xde rase takot atau cuak pon, lalalaala...ok aku tipu...benaUnye aku da menggigil...trus kejot mil...tetibe suasane yg asalnye heneng suam2 jdk riuh rendah ngan sore mil ngan adik2 ipa aku...tp aku still xde rase saket nk besalin...

Hubby yg konon2 ngajok nmpak glabah gler kot...xde tanye aku tp terus dok punggah barang2 ape aku xtau sebab brg baby ngan brg aku da ade lam kete pon...turun naek tangge dekat seploh kali hehehe...siap sume terus rushing p hosp. Ikotkan aku xready nk p hosp lg sebab xsaket pon...tp for safety p je la..gpon 1st time kan, xde pengalaman...Mase smp sane aku da frust sebab nmpk notification kat kaunter katil da penuh..mase ktorang register dorg da ckp klo penuh kene transfer p kajang @ hkl...aku xmo, nk la putrajaya sebab hosp baru, de pakar ramai and plg penting toilet mesti cntk lagi...**aku mmg cerewet bab toilet nh...

Pas register aku kene pggl masuk...disini segalenye bermula jeng jeng jeng ** add drum effect kt cni..masuk je dorang suh aku baring n kangkang..haha kesat x ayat tu?? Tp betol mmg dye ckp cmni " puan baring bukak panties n kangkang ye..kite nk cek bukaan." aku tetibe panic sebab terlebeh membace and aku tau aku bakal diselok..org kate kene selok nh saket..tp first time tu xla saket...pas kene selok tu aku leh senyum2 lagi jumpe hubby smp la aku kene panggil ngan dr sebenar...kali ke dua kene selok nh aku da gase nk nanges...sumpah saket nk mampos...gase nk tendang je muke dr tu hehehe...and start pastu terus rase contraction..tp dr cek mase tu baru bukak 1cm..Dan itula kali petame aku dpt tau anggaran berat bb aku..dr kate 3.2 la ebeh kurang...hoho sehat bb ibu nh rupenye, alhamdulillah.

Pastu terus jumpe hubby ngadu...isk isk isk saket....hubby tgk je muke aku, gasenye dye kesian kat aku kot :p Tp saket tu ilang ble dr suh check in aku mlm tu gak sebab aku kes leaking which is agak bahaye sebab air kua sikit2..tkt kereng bb blh lemas..and katil yg aku dpt nh katel last..yay!! Eh alhamdulillah sbab dpt gak aku brnk kt cni...mlm tu pas tolak masuk wad aku da start rase contraction every 15-20mnts...tp boleh tdo lagi cume mate aku xmo lelap sebAb kelaparan...dr xbgk aku mkn sebab tkt kene operate ke ape ke...blh plak mlm tu aku xmkn...dan lagi aku mmg tngin nk eskrem magnum dr semalamnye lagi tp xdpt..sian aku mase nh.. ;(

Aku tetido and tejage dlm kol 5lebeh sebab trase saket mkn kuat...dlm kol 7am nurse suh aku standby sebab aku bakal diselok untuk kali ke 3.. Mase nh saket menjadi2 xtau sebab ape..agaknye nervous so otot2 menegang...ye ke? Boleh pakai ke teori aku tu? Tp siyes..mase ngah tgg turn nk kene selok tu aku da xsenang duduk, saketnye aku dan ibu2 yg da lalui je la yg tau...mase nh nk duduk xleh nk nonggeng pon x...serba xkena, gase pinggang nh kene piat 360darjah..pastu kene plak selok lagi..isk isk isk.. Pas kene selok dr terus masukkan ubat berak tp bukaan baru 2cm..otw nk blk kekatil tu aku da tekengkang2 tahan saket ngan nk brak...

Aku ingat dlm kol 10 aku da mule rase saket 5@10 mnt skali...dtg plak nurse pegang perot aku sambil tgk jam...sombong nurse nh, aku nk ngereng xleh, telentang je..ble aku tanye dye watpe dye xjwb pon padahal dye pon ngah preggy tu..tp sebab saket sgt aku xde mud nk layan marah...

Alamak adam da bgn nk susu...to be continued :D

No comments:

Post a Comment